Zakelijke communicatie: meer dan alleen een Gmail-account
Het is vrijwel onmogelijk om professioneel te communiceren zonder een eigen zakelijke mailaccount. In dit artikel bekijken we waarom een gratis Gmail-account onvoldoende is en hoe je binnen no-time professionele mails verstuurt vanuit je eigen domein.
Wat zijn de voor- en nadelen van een Gmail-account?
Het grootste voordeel van een Gmail-account is dat het gratis is. Het is een account die je snel en eenvoudig kunt aanmaken en waarvoor je vrijwel niets nodig hebt. Plus het gemak, aangezien je uiteraard vanaf iedere gewenste locatie kunt mailen. Toch is dit laatste ook mogelijk met een zakelijk mailadres, én een zakelijk mailadres hoeft ook helemaal niet duur te zijn.
Wat is beter, Gmail of een eigen zakelijk mailadres via Hostnet?
Het grootste voordeel van een zakelijk mailadres is dat het professioneler overkomt dan een regulier adres. Zo kun je namelijk mailen vanuit de domeinnaam die klanten kennen, wat erg vertrouwd overkomt. Klanten die het mailadres niet meteen herkennen, kunnen aan de hand van dit adres de website bezoeken om meer informatie te verkrijgen.
Via Hostnet kun je eenvoudig een professioneel zakelijk mailadres met eigen domeinnaam maken, om vertrouwen bij klanten en leveranciers te creëren. Aangezien Hostnet een gespecialiseerd hostingbedrijf is, wordt alles tot in de puntjes geregeld. Inclusief de gewenste web- en/of e-mail hosting. Waarmee we zijn aangekomen bij het volgende hoofdstuk.
Wat heb je nodig voor een eigen zakelijk mailadres bij Hostnet?
Er zijn een paar dingen die je nodig hebt voor zakelijke mail, die je tegelijkertijd kunt afnemen bij een hostingprovider als Hostnet. De belangrijkste zijn een domeinnaam en uiteraard e-mail hosting.
Een domeinnaam
De eerste vereiste voor zakelijke mail is een domeinnaam. Dit kan er een zijn die je al hebt, maar je kunt via Hostnet ook een nieuwe domeinnaam registreren. Onderzoek in dat geval welke domeinnaam nog vrij is. Kies voor een domein dat makkelijk te onthouden is, wat ook geldt voor de extensie.
E-mail hosting
De tweede stap is het afnemen van een e-mail hostingpakket van Hostnet. Dit is inclusief minimaal 5 mailboxen, maar aan de hand van het pakket kan dit worden uitgebreid tot 200 stuks. Hetzelfde geldt voor de hoeveelheid schijfruimte. Ook dit is afhankelijk van het pakket, maar start bij 5GB. Over virussen en spam hoef je je geen zorgen te maken, want de virus- en spamfilter zit altijd inbegrepen. Inclusief het gebruik van Hostnet webmail en support (iets dat je niet krijgt met een Gmail account).
Wat kost e-mail hosting voor ondernemers?
De kosten van e-mail hosting via een gerenommeerde hostingprovider starten bij €5,99 per maand, al zijn er soms acties waarbij je in het begin helemaal niets betaalt. Hostnet hanteert bijvoorbeeld een niet goed geld terug actie voor de eerste maand.
De voordelen van een professioneel mailadres op een rij
- het koppelen van een domeinnaam aan je e-mail
- het creëert vertrouwen bij klanten en overige zakenrelaties
- het komt professioneel over
- je kunt rekenen op technische support van een hostingbedrijf
- het is eenvoudiger om meerdere mailadressen aan te maken
- groeien is eenvoudig, door het afnemen van een groter hostingpakket met meer opslagruimte en mailadressen
Ik ben Patrick en ik schrijf artikelen over uiteenlopende onderwerpen. Van technologische ontwikkelingen tot culturele trends, mijn interesseveld is breed en ik houd ervan om complexe thema's op een toegankelijke manier te belichten. Mijn passie ligt in het verkennen van nieuwe ideeën en het delen van inzichten die lezers inspireren en informeren. Of het nu gaat om wetenschap, kunst of maatschappelijke kwesties, ik zoek altijd naar het verhaal dat ertoe doet. Schrijven is voor mij een creatieve uitlaatklep en een manier om mijn nieuwsgierigheid naar de wereld om mij heen te voeden.




